Regattakomiteen
Legg inn synspunkter til regattakomiteen.
Emne: Softspring 2010
Navn: Roy Rise
E-post: royrise@online.no
Dato: 01.06.2010  14:47

Noen har tatt til orde om å endre løype, starttidspunkt, klasser etc i den hensikt å få like forhold for alle seilerne. Gjør de den samme vurdeingen på Færder`n fra år til år? Eller Shetland Race? Eller hvilken som helst annen havseilas? Nei jeg tror ikke det. Vi vet hva vi stiller opp på og aksepterer rammene for regattaen. All prat i ettertid virker som "sutring" og kan ha den effekt at den reduserer verdien av en seier. Skal seiling ute være rettferdig må en seile en serie pølsebaner for deretter å kunne stryke de dårligste seilasene og i tillegg benytte et olympisk pengsystem. Kanskje vi neste år kan erstatte Pre Race med en serie regattaer på en pølsebane i indre havn? Tett og publikumsvennlig.

Svar:
  • Re: Softspring 2010 (Terje Nilsen, 24.08.2010 15:24)
  • Re: Softspring 2010 (Fritz Leo Breivik, 07.06.2010 17:56)

• Men kanskje vi kunne tenke nytt rundt starttidspunkt? Vel nok ligger det noe PR i prerace. Men sant å si kunne jeg tenkt meg å komme avgårde over fjorden allerede fra morningen av, f eks kl 1000. Med tracking vil folk kunne følge regattaen over større del av døgnet, ikke som nå at de fleste faller av ca ved midnatt og glemmer det hele neste morgen. Starter vi løpet tidligere, begynner de raskeste båtene å passere mål litt over midnatt, men mest sannsynlig returnerer de fleste på morrakvisten. Så var det vindstilla - hvordan er det med denne oppover mot Bodø et stykke ut på natta?

• Re: Softspring 2010 (Lars Erik Karlsen, 03.06.2010 12:37)

Bodø Seilforening     Pb 246         8001 Bodø         post@bodoseilforening.no
Copyright © 2006 Bodø Seilforening. All rights reserved.